Kişinin yaşadığı sosyete süresince değeri olan , kudret, biçimci ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı bünyelabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına yönlü ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğnöbettirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler muhtevain bire birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğnöbetebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşkın filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer muhtevain ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise tabiatıyla vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, test akıbetları kabilinden matlup davranış bileğnöbetiklikleridir.