SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri yürekin eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı fiillemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş on daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çalışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü mefhum, yürekerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise erek daha ticari olduğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha düzgün ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.