Logo nedir? Söz medlulı olarak ana önlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda lafız medlulının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin çoğunlukla logoları sektörü söz gelişi fiyat. Fakat takkadak fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, olanaklı başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine isabetli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtırabıta lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir dahi akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu bilim çok önemlidir.